torsdag den 27. oktober 2011

Man køber da krudt i Bogense (Indlæg fra 2010)

"det handler om attitude"

I  november købte jeg på netauktion et gavekort til en værdi af 1.500 kr. til fyrværkeri hos "Rosenhaven", som er en butik under hundepropper.dk. Jeg betalte kun det halve af værdien, så det var vist et KUP...! Nu er der så kun den "lille" ulempe, at butikken ligger i Bogense - og at jeg i øvrigt ikke bryder mig om at have et fastlåst budget hos, en for mig, ukendt forhandler.

 

Hvor fanden er Bogense?

Bogense, et Snehelvede på Nordfyn, må være Fyns svar på Nexø. Et lille lortested, som man kun har lyst til at besøge en varm sommerdag med det formål at spise is og købe momsfrie rødspætter til panden. Trods 10 års eksil på Fyn, så havde jeg indtil i går min Bogense-debut til gode. At det så lige skal ske den 27. december 2010, hvor ingen gider rydde sne på vejene til betydningsløse købsstæder, det er nærmest tragi-komisk.
Når man kører djævleræs i en mikro mazda med sommerdæk (men med fine alufælge), og hovedløst vælger at lytte til kællingens stemme på 7" tommer skærmen i forruden, mens man sprøjter botox i øjnene, så er det altså med at finde en ægte Thorkild Thyrring attitude frem for at nå sikkert frem til bestemmelsesstedet.

 

Hvis man ikke kan li' lugten...

I Rosenhaven er fyrværkeriudstillingen plantet i et drivhus og den gode duft af krudt erstattet med en fæl duft af blomster og lerkrukker. Jeg var åbenbart den eneste kunde ved middagstid i går, hvilket gav god plads til at snuse rundt og sætte krydser. Til gengæld holdt fyrværkerisælgerne sig også i en sikkerhedsafstand af 50 meter - måske fordi der var sildemadder i frokoststuen og tid til en middagslur. Jo, de var sgu ligeglade med, at Thorkild Thyrring var kommet til byen. Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så kan man jo købe sin brunsviger et andet sted.
Udvalget er sådan set udmærket og en del af priserne er spiselige; det gælder dog især de varer, som er nedsat i pris. Som hos mange andre forhandlere, så gælder det om at undgå de værste fælder. Forunderligt er det, at man ikke bruger samme priser i alle hundepropper.dk's butikker. Det er også mærkværdig og ringe kundeservice, at man i lang tid har haft en ikke-opdateret hjemmeside/webshop, hvilket indikerer, at man (klogt nok!) kun satser på omtale og kunder i lokalbefolkningen.

 

Lars Løkke Freestyle

Jeg har købt for 1500 kroners fyrværkeri, som jeg normalt aldrig ville have rørt med en ildtang. Aldrig har jeg slæbt så meget pap med hjem uden at vide, hvad det egentlig er for noget lort. Skandaløst! Det er ren Lars Løkke Rasmussen freestyle. Jeg siger til samfundet, at man skal gøre det ene, og så gør jeg selv det andet. Logisk for den selvfede.
Jeg er normalt ikke til 'lykkeposer' med udvalgte batterier og raketter, men "superposen" stod så smuk og lyste som et juletræ foran mine øjne - og vigtigst af alt - til en SUPER PRIS: 499,95 kroner! Jeg har set det til 999,95 kr. hos en forhandler i København. Hvis du kan få det billigere, så sender jeg et heksehyl i præmie! Sortimentet er i øvrigt fra Dragon Fireworks og består af 4 batterier, 6 raketter samt 2 bomberør.
Og så var der lige alt det andet, som hang der på træpladen, og skreg på at komme væk fra roser og alpevioler. En stribe batterier, ligeledes stemplet med Dragon Fireworks og sandsynligvis samlet af 10-årige filipinske børn. Golden Crown, Golden Lotus, Golden Eye...så manglede der faktisk kun lige Golden Delicious, men der fik jeg en pose i Brugsen for en 20'er :-). Det er batterier, som jeg under normale omstændigheder ville undgå alene på grund af navnet og indpakningen, og jeg må erkende, at jeg ikke har nogen som helst idé om, hvordan kvaliteten er. Det er købt på ægte tilbudsjagt med solbriller, stiv pik og håret tilbage.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har undgået fejlkøb, men som Thorkild Thyrring sikkert ville have sagt: "Det handler altsammen om attitude".

Tak til Bogense, vi ses nok aldrig igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar