torsdag den 20. oktober 2011

Forbrugerservice: "Mang gang bang" i krudtteltet.dk (indlæg fra 2010)


Duften af savsmuld i et cirkustelt hænger som regel sammen med akrobatik, dresserede dyr og klovne - men hvis du tager turen til krudtteltet.dk's 3 store cirkustelte i Nordsjælland og København, så bliver du dog budt på alt andet end candyfloss og popcorn.

Krudtteltet.dk har "hovedsæde" ved Motel Norden i Kvistgård hvor teltet er på hele 500 m2, men i alle 3 telte sælges fyrværkeri fra Aalborg Fyrværkerifabrik (AFAC) og en række specialprodukter, som ikke fås andre steder.Hvis man spørger ejeren af krudtteltet.dk, Bent Rode, så er der nogle åbenlyse grunde til at købe sit fyrværkeri hos ham;
-Jeg har sammen med Martin fra Ålborg fyrværkerifabrik (direktør hos AFAC, red.) en passion for fyrværkeri der rækker længere end de fleste andre krudtsælgere, der blot sælger for at tjene penge. Jeg tager selv til Kina og tester mine egne produkter som giver garanti for en rigtig god kvalitet og samtidig en lav pris på egne produkter.
-Hos AFAC er man i Kina op til 10 gange om året for at kvalitetsteste deres produkter. Alt det er også med til at jeg har Danmarks største krudtsalg ude på landet i Kvistgård.

Hvad gør man, hvis man har 500 kr. på lommen, som skal bruges på et enkelt batteri?
-Til 500 kr. vil jeg enten vælge et Atlas batteri eller en Power Box. Begge er batterier indeholder rigtig mange bomber og er opbygget som et festbatteri, d. v. s. de starter langsomt med små kaliber og går efterhånden op i højere kaliber, alt sammen i et nøje afstemt tempo, siger Bent Rode.


Når i reklamerer med at have Danmarks største batteri (fra AFAC) - burde vi forbrugere så ikke få syn for sagen med et videoklip?
Her er det Martin Christiansen fra krudtteltet, som bl.a. står for daglig opdatering af indhold, der får lov til at svare.
-Vi har desværre endnu ikke fået skudt videoen af "Danmarks største batteri". Jeg er blevet lovet en råvideo fra AFAC - men har ikke modtaget den endnu. Derfor regner jeg selv med at skyde den en af de kommende dage.

Og så var der jo lige det der med angivelse af NEM-vægten på hjemmesiden! Martin Christiansen synes, at det er en god pointe og vil tilstræbe at gøre noget ved sagen. Dét holder vi skarpt øje med.
Selvom meget tyder på, at krudtteltet.dk har stor succes og god indtjening i Nordsjælland og i Kbh., så skal man ikke forvente en udvidelse af butikken til andre dele af landet. Bent Rode siger:
- Jeg har været ovre og snuse til Århus sidste år, men har trukket mig tilbage igen. Hvis jeg ønsker at oplevelsen skal være den samme for alle kunder der kommer i et af mine krudttelte er det også vigtig jeg har fokus på dem og kan levere/servicere dem, det føler jeg kun jeg kan med op til 3 telte i samme område.
...
Krudtteltet.dk skal have ros for en meget opdateret, overskuelig og informationsrig hjemmeside, der er som candyfloss for øjnene. Det er et stort plus, at man kan se fyrværkerifilm af en række produkter, bl.a. de batterier, som ikke fås andre steder. 
Så er der i øvrigt godt nyt til alle os, som er en lille smule træt af reklamen for Ålborg jubilæumsbatteri, hvor en gammel kineser tilbyder "gang bang" i Ålborg, men hvor vi indtil videre ikke har kunnet se, hvad det batteri egentlig duer til. I modsætning til AFAC's side, kan der nu ses en video af Ålborg Jubilæumsbatteri her: http://www.krudtteltet.dk/fyrvaerkerivideoer/fyrvaerkeri-videogalleri-2009

Tak til Bent Rode og Martin Christiansen for medvirken til dette indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar