onsdag den 26. oktober 2011

Forbrugerservice: skyts.dk - er det helt skudt ved siden af? (indlæg fra 2010)




Hjemmesiden skyts.dk er en lækkerbidsken for øjnene. Smart design med tillokkende farver og frække videoer - og så er der tilmeld dømt udsalg på alle hylder. Jo, skyts.dk byder op til ægte Paris Hilton style. Ulempen er blot, at øjnene nogle gange kan blive forblændet af dyrt makeup og flotte kasser, og at knaldeffekten i virkeligheden kan vise sig at være langt mindre end man har drømt om. Jeg bør dog her nævne, at jeg hverken har erfaringer med at have knaldet Paris Hilton eller krudt fra skyts.dk.

Når man klikker sig ind på skyts.dk, så møder man på forsiden et skilt med "Join us på facebook og vind fede præmier". Godt tænkt med tidens trend, så det gør vi da! Desværre har skyts.dk valgt at invitere til champagnefest uden selv at være tilstede. De fede præmier kan man ikke læse mere om og spørgsmål besvares ikke. Det ligner en forladt VIP-fest, hvor husets ejere har glemt alt om gæsterne, fordi de selv har for travlt med at spise kaviar et helt andet sted.

Man kan også tilmelde sig et nyhedsbrev og deltage i lodtrækningen om 5 x gavepakker til en værdi af 2.000 kr. Vi holder selvfølgelig øje med om der rent faktisk ER kaviar til folket eller om det blot er tomme ord på dåse.

Hjemmesiden skyts.dk er i år genopstået med stor ståhej, blandt andet med reklamer på TV2. Firmaet bag skyts.dk har dog hele tiden haft, og har stadig, hjemmesiden firmaaftalen.dk, hvor udvalget er identisk. Når man tænker over, hvad TV2 reklamer koster her i 2010, så behøver man vist ikke være økonomi -og erhvervsminister for at kunne regne ud, at det er Big Business.

"For skyts.dk er det en tillidssag, at levere flot og funktionelt fyrværkeri, som lever op til forbrugerens forventninger. Vi samarbejder med nogle af Europas førende importører og går ikke på kompromis med kvaliteten"

Betyder tilliden, at jeg kan få pengene tilbage, hvis fyrværkeriet ikke lever op til mine forventninger?

Jeg har ikke grund til at nære mistillid til skyts.dk's udsagn om funktionalitet og kvalitet - ihvertfald ikke når man taler om sikkerhed. Til gengæld mener jeg, at der er god grund til at være på vagt overfor de voldsomt opsvulmede førpriser og den reelle opskydningseffekt af fyrværkeriet.

Det ser ud som om, at der i øjeblikket er tale om rene "giv-væk-priser", for hele baduljen sælges med store rabatter - ihvertfald hvis vi skal tro på skyts.dk's egne vejledende førpriser. Her fuldender man sin 'Paris Hilton style' og tror altså at vi forbrugere er mere eller mindre snotdumme og på coke.
Heldigvis får vi hjælp fra de mange videosekvenser, der dog hurtigt fik mig til at tænke på alt andet end fyrværkeri. Efter at have været igennem hele videopakken flere gange har jeg næsten fået lyst til at gense matador på VHS, hvor farverne lige er en tand skarpere, hvor tempoet til tider er højere og hvor variationen er større. Jeg skal dog retfærdighedsvis sige, at man godt kan finde fart og spænding i visse af batterierne; særligt i den professionelle serie.

Det er særdeles positivt for forbugerne, at man på skyts.dk kan se videoer af de fleste artikler samt at der er angivet NEM-mængde. Personligt er min tillid endnu ikke tilstrækkelig til, at jeg vil lægge min nytårsaften i hænderne på skyts.dk. Dertil er der for lidt bobler i champagnen og for mange falske kaviar i omløb.

Hvad synes du?

(Jeg har, helt tilbage fra den 21. december, tilbudt skyts.dk at svare på nogle spørgsmål til et indlæg her på bloggen - men det har man ikke fundet relevant at svare på)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar