lørdag den 10. december 2011

Det er ikke NEM(T) hos jem og fix




Storm i et glas vand hos Jem og fix?
Sådan en fredag eftermiddag i kulde og storm var et godt tidspunkt at besøge jem og fix i Ringe. Der var ikke en levende sjæl! Ja, altså lige bortset fra de to stakkels sælgere med istapper ud af ørerne. Alle mennesker var sikkert taget til åbningsbal hos thansen.
Nu var det faktisk ikke en rigtig jem og fix butik, som jeg var forbi, men et idéforladt udsalgssted med fyrværkeri. Der er nu noget sørgmodigt ved et halvstort hvidt telt, som er sat op på en tom og menneskeforladt festivalplads.
Jeg kom sådan set ikke for at købe noget, og det var egentlig lidt synd for de forfrosne unge mænd, som ellers virkede oprigtig glade for var glade for at se et menneske. 10 stive timer i et frysehus er ikke et job som er misundelsesværdigt, selvom det dog bør nævnes, at de kan opholde sig i en skurvogn, når der ikke er kunder. Gad vide om de har fået meget kaffe denne dag?
Det undrer mig at jem og fix endnu ikke finder det relevant at oplyse produkternes NEM-vægt på deres hjemmeside, Måske er deres fine reklamer bare en storm i et glas vand? Mit hovedformål med besøget var at aflure attrapperne.
Men hov. Hvad er nu det? Jem og fix har ingen grund til at holde NEM-vægten ”skjult” for kunderne, for både batterier og raketter er skam godt loadede med krudt. Det var dog en smule irriterende, at en del af attrapperne var sømmet op på en sådan måde, at lige netop siden med NEM-vægten vendte ind mod væggen.
Jem og fix har i øvrigt ikke ønsket at medvirke i et interview. Det afslag kom dog før mit besøg. Direktør, Claus Petersen skriver:

Vi er desværre ikke gearet til at deltage i dit ellers udmærkede tiltag. I jem & fix har vi en meget lille organisation og vi arbejder ekstremt effektivt. Dette er nødvendigt for at holde omkostningerne nede og så vi fortsat kan sætte de mest aggressive priser i markedet”.
Det må virkelig være svært at være så lille.
Jeg tog en ekstrem effektiv beslutning og købte en Capella raket med for 35 kr. Det synes jeg faktisk er en aggressiv pris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar